Söndag 15 maj

Idag började vi dagen tidigt. Klockan 6 kunde jag inte hålla kvar barnen i sängen längre så det var bara att pallra sig upp. Men med denna tidiga start har man hunnit med en ganska produktiv dag :) Vi har varit och handlat mat, alltså alla utom Lasse, han låg så klart kvar i sängen ;) Det blev inte så dyrt denna vecka heller även fast det var dags för blöjinköp. Man kan faktiskt komma ner på ganska humana matkostnader om man handlar smart, dvs jämför priser, köper storpack och planerar vad man ska äta. Det enda som är tråkigt/jobbigt är att man får ränna i många olika butiker. Fast det är det värt, förra veckans matkostnader hamnade på 382 kronor och det tycker jag är väldigt bra för en barnfamilj. Vill bara på peka att vi levde inte på nudlar utan åt helt okej mat :)
Vi har också hunnit städa inne, vara ute och leka, cyklat i nästan en timme, hunnit se på HTG så nu är vi snart ikapp och det allra viktigaste, hållit konsert!


Det blev som vanligt mycket uppskattat när barnmusiken är med och framträder på gudtjänsten. Wilgot fick också äran att tända ett ljus, ett ljus som tändes för alla mammor och pappor som någon gång känt att det här klarar jag inte. Men det gör vi, för Wilgot har tänt ett ljus för oss :)


Ljuset längst till vänster är föräldraljuset

i slutet av gudtjänsten som avslutades med en psalm tog dom in en slant till kyrkan, då passade Wilhelmina på att visa upp sitt rätta jag. När tanten kom med burken eller vad det nu var låg däri flertalet sedlar. Lasse la i sin peng (barnen hade också fått vrsin peng att lägga i) och turen kom till Wilhelmina som tog sin lilla hand och greppa åt sig dom flesta sedlarna och sa "tata"! Och det var ju väluppfostrat, att säga tack menar jag;) När vi sa till henne att hon skulle lägga i sin egen peng drog  hon bort handen och sa ett bestämt nej! Tillslut la hon ner sin peng, men hon var inte helt nöjd...
Eftermiddagen avslutades med kyrkkaffe, och jag smakade faktiskt på morotskakan men det var inte ens gott, så varför har jag haft sånt sötsug kan man undra ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0