Inte konstigt att det sviktade :)

Idag har jag med hjälp av världens bästa pappa och med lite hjälp av min hjälpsamma bror, lyckats få ner förtältet och alla pinaler som man lyckats samla på sig under sommaren magasinerade. Allt på 4,5 timmar, nytt rekord tror jag. NOT: Kan ju bero på att allt var väl förankrat i golv och i marken ;)
Vi har haft en uppehållsplats vårat första år som säsongare. Det innebär att vi lånat en plats som någon annan egentligen har, på denna platsen fanns det även ett befintligt golv. Dock lite större än våran husvagn... Det har medfört en del pyssel för våran del, tex fick vi sätta en list och täta ner mot golvet för att förhindra översvämning i förtältet, men det stora problemet, eller stort och stort, har varit att man fått ta ett jättekliv in i förtältet eftersom det varit stor risk att trampa igenom golvet vid ingången. Men det är ju inte så konstigt att det har svajat lite där. Kolla själv!

Man riktigt ser hur den närmsta brädbiten är alldeles böjd :)


Det såg mycket trevligare ut när vi började i dag, även om det såg ödsligare
ut nu än tidigare i sommar då det var cyklar, bobbycar, badleksaker mm mm


Hela golvet x storlekar för stort.
Nu hoppas vi på att ägaren inte kommer tillbaka så vi kan få riva bort hela brädlappningen och bygga ett nytt golv som passar till vårat nya förtält, som vi ska köpa. Snart. Kanske.

Nu ska jag gå och rensa kantareller och sedan gå och sova för imorgon ska vi ha stallmöte och då passar Wilgot på att bjuda på någon slags tårta! Och den måste visst bakas först...

Jag sänder en tillfriskningstanke till mamma som har åkt på lunginflammation, igen :(                 Bli frisk! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0