Hej igen!

Här har det varit stendött ett bra tag!
Har liksom inte haft tid, det har ju varit semester och jag och barnen var hemma i 5 timmar på 5 veckor, i genomsnitt 1 timme i veckan alltså :) Inte har jag haft tid att blogga heller, vet inte vart tiden har tagit vägen det har gått så fort!

Vad har vi då gjort under sommaren och fram tills nu? Vad är det som har slukat all vår tid?!? Nu när jag tänkte redovisa det så har jag ingen aning, kommer bara på småsaker som inte tar så väldans lång tid. Det som har tagit tid, det är att vi har slappat och haft just semester!
Men lite har vi allt hunnit med!
Wilgot har lärt sig hoppa från bryggan utan att man håller i honom, fortfarande vågar han inte hamna under ytan men han har doppat huvudet ända till pannan så det är inte mycket kvar nu. Får gå och bade mycket fram tills nästa sommar.
Wilhelmina har blivit två utan att det lades någon större uppmärksamhet på det, det fungerade ändå :) Hon får lite mer julklappar istället (om hon är snäll vill säga, Tomten ser allt!) mest för att döva mitt dåliga samvete...
Jag har flugit helikopter, häftigt!
Vi har träffat flera nya vänner.
Vi har blivit en del av dom ungdomsansvariga på Örlens Familjecamping. Så nu ska det bli en camping med massor av aktiviteter för barn och ungdomar!
Vi har fiskat kräftor och fått upp våran fisk som först var en abborre, sen en mört, sen en brax som slutade som kräftagn :)
Vi har varit på Kolmårdens djurpark.
Wilhelmina har börjat säga meningar. Fast vi förstår dom inte än. Hon talar Wilhelminiska...
Wilgot har lärt sig att kratsa Lussans hovar själv och rida lätt.
Och han har gjort sin första avramling.
Vi har varit i Jönköping på släktmöte. Och där blev vi tilldelade pengar för att göra en spelfilm om Oligerus Arreskow, en mycket snygg man i sina bästa år som levde på 1600-talets mitt. Håll utkik efter filmen "Oligerus och ägget" på en bio nära dig 2013... ;)
Jag, Linda och Erika har bestämt oss för att fixa en bytardag till. Trots bättre vetande, i alla fall från min sida...
Jag har ridit Kirre och tanken är att jag och Erika ska rida varsin häst en dag i veckan. Det gick riktigt bra att rida och nästa gång Annika ska anmäla sig och Kirre till en dressyr tävling kan dom gå upp en klass ;) (SKÄMT!)
Vi har arrangerat ett överraskningsparty för min bästaste pappa som fyllde 60 igår! Han hade ingen aning och blev väldigt överraskad, vilket i och för sig var meningen...
OCH det största av allt! Vi har blivit med


















HÄST!
Världens bästa Rocky!

♥Tombo Rocky♥

Vi är fodervärd åt honom i ett år och han står hos Erika och Annika. Han är 4 år och ca 110 cm hög. Med andra ord alldeles för liten för mig att rida men alldeles lagom att gosa med :) Sen kan man ju ägna sig åt att köra, longera, trickträna eller bara pyssla om honom. Han och Lussan fann varandra omgående och båda tycker det är kul att ha en nästan jämnstor kompis att rumla om i hagen med!

Rocky och Lussan sida vid sida, med munkorgar på. Inte för att dom

är elaka utan för att dom ska ha begränsat med mat :)

 

Svävande Rocky


Gissa om Wilgot och Wilhelmina är stolta och glada!
I dag när vi åkte till stallet sa Wilgot; När vi var i husvagnen så saknade jag Rocky, han är min stora älsklingshäst!

Det får avsluta dagens lilla skrivarstund. Det blir mer i morgon, det lovar jag! Pöss!!!

Kommentarer
Postat av: erika

Kul att du ä tibax.

Sötisarna!och lilla lussan ser helt plötsligt ännu mindre ut. Jag kan medela att kirre inte riktigt tycker lika bra om rocky som lussan än ;-)

2011-09-12 @ 04:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0