Händeleserik resa :)

Igår så tog vi ju premiärturen med häst och vagn. Det blev bara lite hemma vid stallet för att testa på, sen red barnen barbacka :) Idag hade vi inte tänkt åka till Rocky men se, vi kunde inte hålla oss borta. Vi bestämde oss för att ta en skogstur med vagnen för att Rocky skulle slippa gå på banan. Det går inte att rida ut i skogen när jag har Wilhelmina med mig. Vi gjorde oss i ordning och gav oss iväg. Lungt och försiktigt.
I skogen travade vi lite och jag sa till barnen att hålla sig i. Jag såg en rot som går tvärs över vägen och tyckte att det var onödigt att trava över den så jag sa till Rocky att sakta av, både genom rösten och med tömmarna, men han är ju så lydig denna lilla underbara varelse så han tvärstannade. Wilhelmina var inte beredd och gjorde en störtdykning och hamnade på rygg utanför vagnen. Rocky rörde inte en fena utan stod som förstenad, sneglade bara lite på den där tokan som låg ock gallskrek på marken. Upp igen och iväg. Efter en stund är det något som dunkar mig på armen, Wilhelmina har somnat... Vänder Rocky, tar Wilhelmina i knät och kör hem. Vi har en bit att gå på asfalt från skogen till stallet, då känner jag att det känns väldigt konstigt. Inser snart att vi har punka, eller rättare sagt väääldigt dåligt med luft... Så nu måste Lasse med till stallet och laga!
Det var en rolig och händelserik resa!
I morgon får Rocky vila :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0