Rockymuffins :)



Dom här fina "Rocky-muffinsarna" ska Wilgot bjuda på idag
istället för tårta. Sen har vi ingen avramlingstårta i skuld.
Givetvis heter dom Rockymuffins bara för att det var
honom som Wilgot ramlade av och för att dom är dekorerade i
Rockys färger. Den fula tårtan vi bjöd på i fredags var ju en tribute till Lussan.
Men den var så ful! Så ful att den inte ens var värd att ta kort på, det skulle varit
som skräckexempel då ;) Men den var god!!!

Får se hur muffinsen smakar, eftersom vi höftat lite...
Receptet får ni ta del av här iaf om ni vill.

Rocky-muffins

100 g smält smör
2 dl socker
2 ägg
5 dl vetemjöl
2 dl mjölk
6 tsk bakpulver


Rör socker och smör fluffigt. Vispa ner äggen. Tillsätt mjöl och bakpulver. Vispa ner mjölken.
I hälften av smeten har jag jordgubbschoklad och hallon och i den andra halvan har jag mango och chokladsås. (chokladsåsen ringlade jag i efter att jag lagt smet i formen)
Gräddas i 15 minuter 175 grader

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0