Wilgot i backen

Idag så var jag och Wilgot ute på en skogstur med Rocky. Wilgot hade bestämt sig för att idag skulle galoppremiären infalla, shit vad jag skulle få springa...
Vi kom ridandes och hade just avklarat en ganska snäv kurva, ut ur skogen i denna kurvan kommer en stor bjässe till häst, Rocky blev överraskad och tog ett skutt åt sidan. Wilgot tog ett skutt åt andra hållet och hans premiär avramling var ett faktum. Först var Wilgot lite ledsen men sen sträckte gull-Rocky fram ansiktet och "sa" förlåt,, då säger Wilgot; Det gör inget Rocky, jag älskar dig ändå! ♥
Upp med ungen i sadeln igen och iväg bar det, dock struntade vi i galoppen, det räcker med en premiär om dagen :)
Förresten så har jag alldeles för dålig kondis för att klara av att springa med Rocky när han galopperar. Sen kanske man inte ska ha gummistövlar på sig när man ska springa så snabbt... Neä, det tar vi på banan med longerlina så jag kan stå i mitten och ta det lungt ;)
Vi red på och plötsligt säger Wilgot; Nu har jag två tårtor att bjuda på! Han ramlade nämligen av Lussan för ett tag sedan och har inte bjudit på den tårtan än. Men mamma, hur ska jag kunna göra två tårtor?!? Jag får ju inte ens använda elvispen!!! Gull-unge ♥ Vi ska nog fixa iordning tårtor ska du se :)
Nu har Wilgot bara 98 tårtor kvar att bjuda på innan han är en bra ryttare, Emilia har 100. Oj vad Erika kommer få baka ;)
Sen när vi kom tillbaka till stallet så gjorde Wilgot iordning Rocky nästan helt själv, till och med kratsade bakhovarna!




Stallsysslor är 80% av hästeriet





Av 1 timmes skogstur blir man så trött att man inte
ens orkar hålla läppen uppe :)


Men pussar piggar upp lite!


Nu längtar vi alla tills fredag då det är dags att åka till Rocky igen! Då ska Lasse få äran att träffa denna underbara lilla häst som verkligen har tagit en stor plats i våra hjärtan, trots att vi bara har haft honom i 1 vecka. En som längtar lite extra är Wilhelmina som fått vara hemma dom senaste gångerna vi varit i stallet.
Kanske att vi tar "den" vägen i morgon när vi ska till husvagnen och ta ner tältet. Hangelösa ligger ju på vägen till Tibro, eller? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0