Det går lite knackigt här i livet just nu... :(

Hej!

Det var verkligen länge sen! Jag har inte kunnat skriva på ett bra tag nu, och då menar jag att jag verkligen inte kunnat. Berättar varför om en stund...
Men nu ska det bli ändring på det! :)

Varför går det då knackigt?
Det är massor av orsaker.
Lasse trivs inte så värst bra på jobbet så han är sur och grinig mest hela tiden, man tar ju alltid ut sin olycka på sina nära och kära... Han blir ju inte gladare när det visar sig att han har trolig pollenallergi och är nära att kliva över kanten till ett trevligt magsår, han har en rejäl släng av magkatarr.
Själv har jag haft fullt upp av husvagnsförberedelser, golvbygge, men nu står den där i all sin prakt, husvagnen alltså, en massa papper, bankbesök, kalkylräkning, likabehandlingsplaner osv men nu är ansökan inne hos kommunen så nu är det bara till att vänta :) Förhoppningsvis börjar ett nytt kapitel i livet i höst ;)

Annars verkar det som jag har börjat ett nytt kapitel redan nu, dock inte lika roligt :(
Jag har haft ont i olika leder i olika omgångar förut. Vi har intga ledsjukdomar i släkten vad jag vet om iallafall s´å jag har tänkt; träningsvärk, otränad, början till sjuk osv som orsak till mina smärtor. Man tänker ju att sånt händer andra, inte mig, jag är ju under 30 och då får man ju ingen "gammal" sjukdom. Men nu verkar det som det har hänt just mig, fast å andra sidan är jag ju inte under 30 längre så det kanske är därför ;)
Det är ju konstaterat att jag har artros i min käke. Nu började den här sjukdomstiden för drygt en månad sedan att jag fick ont i tårna, jag hade promenerat mycket i samband med detta så jag skyllde på skorna, det var därför jag hade ont, men efter ett par dagar så hade det onda satt sig i knäna. Nu började jag dra öronen åt mig men fortfarande hade jag en orsak till varför jag hade ont. Denna gången var det för att jag hade cyklat mycket. När jag ca 2 veckor senare vaknar med ett svullet "onsdagsfinger" som jag inte kunde böja så började jag fundera ordentligt på att det kanske var dags att besöka farbror doktorn. Jag var i väg på Barn med Wilgot som skulle göra pricktest (han var inte allergisk mot hund, katt eller häst så han får väl bo kvar ;) ) Jag passade på att fråga hans läkare vad hon trodde, om det kunde vara reumatiskt och det enda hon sa var att du måste till en läkare nu. Så dagen efter var jag hos en doktor som jag hade även när jag hade ont i käken. Det kändes bra med att det var någon som visste hur jag haft det innan. Han gjorde en massa tester och klämde och kände på mig. Han hittade en massa olika symtom på reumatism, vattencysta i knävecket, dom lederna där det till 99% börjar, just dom lederna hade jag ont i, käken mm mm. Han tog en massa blodprover och dom får jag svar på nu på tisdag. Problemet med dessa prover är att det kan ta flera år innan dom visar på något reumatiskt, samtidigt som du ändå kan ha sjukdomen. Men till 98% så är det reumatism jag har :( Får väl se på tisdag...
Jag har haft så mycket besvär så jag har inte kunnat träna på drygt 3 veckor och hör och häpna, jag saknar det! Promenader och kortare cykelturer har jag klarat av men nu i torsdags så var det avslutning på zumban och jag tänkte att nu har jag ju inte så ont i knäna så jag bestämde mig för att gå. Vilket jag bittert ångrade 20 minuter senare, det gjorde ont i varenda led i hela kroppen! Jag ångrade det ännu mer bittert fredag morgon när jag knappt kunde ta mig ur sängen...  Det jag får trösta mig med är att sjukdomen kommer i skov, så periodvis mår man bra och jag hoppas på långa perioder! :)
Just nu märker jag det främst när jag skriver på datorn, fingrarna vill inte som hjärnan vill så om det slinker in ett stavfel här och där, det fårn ni klara av.
Men nu närmar sig sommaren med stormsteg och då blir det ju (förhoppningsvis) färre väderomslag och då mår man bättre och jag har ändå inte tid att ha ont nu med så mycket spännande som händer i sommar!
Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: ♥anna♥

Ta hand om dig!

2011-05-02 @ 10:38:27
URL: http://storasyrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0