Tack för hjälpen!

Jag har två barn som älskar att hjälpa till i köket. Dom är gärna med och lagar mat och plockar ur diskmaskinen. Städar ur kylskåpet och torkar av skåp.
Men det finns en sak som dom älskar mer än allt annat och det är att duka fram, främst frukosten för då får dom göra i stort sett allting själva. Frukosten i vårat hem innehåller nämligen inget varmt så det är relativt ofarligt det som skall fram på bordet.
Idag bestämde vi oss för att äta vid matsalsbordet i finrummet och samtidigt titta på Wilgots favorit program, Halv åtta hos mig! Titta på TV till frukost, det är lyx det... :)

Barnen bar och bar, tar ju lite tid eftersom dom inte kan bära så mycket samtidigt. Jag stekte ägg och Wilhelmina kom för att hämta nya saker. Müslin tyckte jag blev bra till henne så jag sa till att hon skulle gå in med den. Det gjorde hon men kom snart tillbaka med paketet i famnen tuggandes på något. Har du smakat frågade jag, hon svarade nää, med hela munnen full med müsli...
Jag skickade in henne igen och ganska snart kom hon tillbaka utan paketet och tog mig i handen och drog i väg mig för att visa mig något. Vi kommer ut i hallen och Wilhelmina säger OJ... Jag kan bara hålla med...



Tack för hjälpen Wilhelmina! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0