♥ Gullunge ♥

Det första Wilgot gjorde i morse när det var "godkänd" tid, alltså efter klockan nio, var att ringa till sin mormor.
Samtalet lät ungefär så här;
Wilgot: Mormor! Har du ont i ditt ben?
Mormor: Jo, det gör lite ont.
W: Får jag komma och hälsa på dig?
M: Jag vet inte, idag har jag så ont så det blir inte så roligt...
W: Emils pappa säger att man ska inte ha roligt, och inte grisar heller! Varför?
M: Jaa du, säg det...
W: Men mormor får jag komma då? För vet du, jag har ju en doktorsväska och jag kan göra iordning den så kan            jag hjälpa dig så du inte har ont och kan bli frisk! Kan jag komma eller?!?
M: Imorgon Wilgot kan du komma.
W: Aaa, det kan jag. Och du, jag kan hälsa till pappa och Wilhelmina så slipper du få så ont i benet. Hejdå Mormor!

Så nu har doktorsväskan stått packad i hallen hela dagen och namnskylten är iordning så att lilla doktorn Wilgot kan rycka ut och hjälpa sin stackars mormor! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0