Det har en orsak...

Till varför jag inte har uppdaterat bloggen och jag själv anser att den är helt godtagbar. Det är nämligen så att hela familjen har varit sjuka och legat mestadels till sängs förra veckan. Sen i torsdags kom mamma på besök och åkte hem igår förmiddag. Hon åkte först till min mormor och lämnade våran gamla kaffebryggare till henne eftersom hon slagit sönder kannan till sin. Efter det besöket åkte mamma hem till sig och vid 16 tiden fick jag ett telefonsamtal från en halvskärrad lillebror som säger att mamma åker ambulans till sjukhuset och hon är sövd. Himmel! Vad i hela friden har hänt, man ser ju framför sig att hon krockat eller vad som helst men när man hör vad brorsan säger så visar det sig att hon fastnat med foten i sin väska som hon hade med sig hit, och ramlat och slagit i benet. Hon hade så ont så ambulanspersonalen såg ingen annan utväg än att söva henne. När hon sa att "nu blev det grönt" då var hon tillräckligt sovande för att flyttas. När brorsan, som inte har lika lång resväg som vi, kom in till mamma som då var vaken, så var det första hon sa" Hej! Jag har varit i rymden!" Fortfarande lite groggy eller har galenskapen verkligen brutit ut nu?!?
Efter röntgen och nervblockad så visade det sig att hon lyckats bryta höften och det krävde en rejäl operation. Tycker så ofantligt synd om min mamma som precis hämtat sig från sitt brutna knä, och nu detta!

Ivilket fall som helst, hon opererades vid 13-tiden idag och när jag pratade med postop på KSS vid halv nio var hon fortfarande där och hade rejält ont, varför visste dom inte. Men det kan jag berätta, hennes ben hade gått sönder, det var av, trasigt liksom. Och nu hade dom skurit i henne, med kniv, sånt gör ont ;) Hon hade fått stesolid så när jag fick byta ett par ord med henne var det en groggy mamma jag fick höra. Då förstod jag att hon hade verkligt ont, jag menar, hon gick med brutet knä i två veckor och klagade inte en endaste gång, denna gången klagar hon...
Jag skickar massor med krya-på-dig-kramar till min mamma och hoppas att hon är på bena imorgon, för det är iallafall tanken!


Den bästaste mamman jag har iallafall! ♥


Måste också dela med mig av vad Wilgot sa till mamma igår kväll innan Lasse och barnen skulle åka hem från sjukhuset. Lasse och Wilhelmina satt i väntrummet och gjorde just det, väntade. Wilgot var inne med mig och kollade hur det var med mormor. När vi skulle gå sa min mamma till Wilgot; hälsa till pappa och Wilhelmina. Wilgot svarade; det kan du göra själv!

Kommentarer
Postat av: PETRA

fin blogg!

ojdå, hoppas hon mår bättre snart :o

2011-03-07 @ 14:17:19
URL: http://disarray.blogg.se/
Postat av: louice

Nämen vad säger du, stackare... Hoppas verkligen hon blir bättre snart... Masssor med styrke kramar från oss

2011-03-07 @ 15:43:27
URL: http://louicel.blogg.se/
Postat av: Maria

Stackare hoppas turen vänder för henne nu. Kram

2011-03-07 @ 17:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0