Jag blir galen!

Ända sedan julafton har jag försökt få ordning på min nya telefon utan att lyckas. Nu ger jag snart upp och slänger skiten i väggen! Fast egentligen så tycker jag ju om den men hur tusan gör man för att installera något passande program så man kan "få" androida apps på telefonen. Jag har försökt, Lasse har försökt och nu även brorsan som även ringde en kompis som har en likadan telefon men ingen har lyckats. Det är en HTC-telefon, är det någon som vet hur man gör?!? Hjälp emottages mer än gärna, giv akt på att jag är ooootroligt otekniskt så ska jag få instruktioner, var tydlig ;)

I helgen har vi haft besök av mamma, kom iochförsig i onsdags, och brorsan och hans tjej Emelie. Har varit mycket trevligt! Det känns nog bra för alla parter att ha träffats innan resan till Fuerteventura, även om jag redan träffat henne, först av alla *STOLT STORASYSTER* :)
Eftersom hon är kock har man tänkt lite extra på vad man skulle bjuda på. Det fick inte vara för enkelt men inte heller för avancerat så det verkar som man gjort sig till. Fast det var ju just det jag gjorde... I vilket fall, det blev trerätters. Tillförrätt blev det en "vitlöksquich" med lite rökt lax, påhittat 5 minuter innan dom kom. Till varmrätt blev det baconlindad fläskfilé i paprikasås, nykokta sockerärter, ris och en grönsallad. Och efterrätten våran älskade chokladpannacotta, både jag och barnen bara avgudar detta smarriga, lena, onyttiga, gudomligt goda... Hela menyn kan faktiskt sammanfattas med: MUMS!
När barnen gått och lagt sig så passade vi på att spela lite Buzz, och som vanligt, Lasse vann så nu pratar vi inte mer om det.

Tackar alla som gjort våran första hemma-helg på mycket länge så bra! Nu går vi in i en vecka med ÖF, biblioteksbesök, statliga-instanser-samtal, nagelbesök och ZUMBA! Konstaterar även att vi kommer en vecka närmare vår resa till, som Wilgot säger, Fortuna! Det är mycket lättare att säga Egypten ;)


Vackra tulpaner som jag och mamma fick av Emelie, och kanske,
kanske att Jonas var med, vem vet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0