Flyr landet...

Igen!



Efter ganska exakt 28 dagar hemma har vi fått nog av vintersverige, så vi packar väskorna och beger oss till varmare breddgrader igen! Närmare bestämt Fuerteventura för en tid i fullkomlig lyx. Det ska bli så skööönt! Hela ressälskapet ser fram emot detta. Denna gången kommer jag inte ens att nämna att jag ska uppdatera bloggen under semestern för det blir ändå inte så. Denna gången får datorn stanna hemma :)

Idag hade jag tänkt börja min operation storröjning då jag ska slänga saker som vi inte använder och göra det fint och luftigt i vårat hus inför framtiden. Tänkte beställa en conteiner som man kan slänga all skit i, så mycket finns det alltså :) Som sagt, idag skulle jag börja... Blev inte så... Hela förmiddagen gick åt att leta en lämplig resa och försöka hitta ett bra och billigt hundpensionat, någon som vet något bra i skaraborg?!? Efter lunchen tänkte jag verkligen sätta igång, men... Det blev inte så... Jag somnade med barnen :) När jag vaknade av att telefonen ringde halv tre blev det lite panik, jag som skulle hinna med så mycket under min produktiva dag, nu skulle ju Lasse snart komma hem och här såg ut som kriget. Jag tänkte verkligen, verkligen sätta igång nu, tills jag kom in i vardagsrummet... Då blev det inte så... För där stod våran så förut praktfulla gran, inte längre lika praktfull. Kulorna ramlade av dom barrlösa grenarna och när det händer är det bara att inse att det är över för den här gången, julen menar jag. Så vi fick snällt slänga ut granen :( Det är bara att längta tills nästa jul, men först ska vi till Fuerteventura och till en massa roliga ställen i sommar med våran fina lilla pärla, husvagnen!






Man ser ganska tydligt var granen stått, men man ser inte mönstret
på mattan så tydligt :)


Blev lite barr...


Med massor av lampor, kulor och glitter så syns det inte hur ofin
granen egentligen var :)



Där står våran stackars gran alldeles ensam och övergiven ute i kylan.
Tack för denna gången, vi kommer aldrig ha en gran som du igen...
Lika sned, opropotionerlig och maläten!

Kommentarer
Postat av: Malin Bergne

Ni gillar verkligen vintersverige!?!?! ;-)

Ang hundpensionat så tycker jag att Göran Nyström som bor i utkanten av Härlunda är bäst! Hundarna får komma ut på ordentliga promenader och inte bara vara i rastgårdarna. 0511-17075 och hälsa från Bergne! ;-)

2011-01-11 @ 21:19:00
URL: http://www.bergne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0