Dag nummero 1- Presentation

Av mig själv. Jobbigt...

Jag är (jösses vad tiden går fort!) snart 31 år gammal och mitt fullständiga namn är Lovisa Johanna Stjerna. Fortfarande konstigt att skriva Stjerna även fast det har gått dryga 6 månader sedan mitt namnbyte.
Jag är gift med Lasse, snart 34 år gammal fotbollstok med tummen mitt i handen som jobbar på Svenska Foder, mycket bra när hundmaten börjar tryta :)
Vi har två barn tillsammans, Wilgot, drygt 3 år och Wilhelmina 1,5 år.
Vi är stolta ägare till Tindra som snart blir 14 år (blandrastik) och Tage som blir 7 (Norfolkterrier) samt Wilda som precis fyllt 4, hon är en ÄKTA svensk huskatt :)
Vi har en husvagn av märket Büstner 475 City 1989 års modell som jag bara älskar, den är gammal men vi har så himla mysigt med den! I år är första gången vi kommer ha finare husvagn än bil för i år ska mercan få bekänna färg :)
Jag kör Ford och tycker den är bra förutom när topplocket gick sönder i Jönköping och vi hade husvagnen på släp, då var det en skitbil...

Jag har ett stort hästintresse som ligger på is just nu eftersom barnen tar väldigt stor plats. Mitt hundintresse ligger också lite på is, håller annars på med agility och jag och Tindra är distriktsmästare i det år 2003. För mig och Tage har framgångarna inte riktigt infunnit sig ... än :)
Jag älskar att laga mat och hitta nya smaker och gillar att experimentera i köket, även om man är lite nervös varje gång man gör det nu och undrar vad kocken i släkten skulle tycka ;)
Jag tycker själv att jag är duktig på att sy och skapa, älskar att pyssla! Jag bygger gärna saker också, med blandad framgång, men ge mig balsnören, silvertejp och våtservetter så kan jag säkert fixa iordning något helt fantastiskt! Lasse tycker inte alltid att det är lika fantastiskt...
Jag är nu mammaledig och har varit det ända sedan Wilgot kom till oss. Jag skulle vilja vara hemma med barnen ännu längre men det är en ekonomisk omöjlighet :( Fast Lasse anser att jag är på god väg att bli en lyxhustru nu när jag ska åka utomlands två gånger på två månader, jag tycker jag är värd det!
När jag jobbar så mjölkar jag kor hela dagen lång. Fast jag skulle väldigt gärna vilja jobba med barn utan att behöva sätta mig i skolbänken... Undra om det går ;)

Tänkte skriva några ord som beskriver mig som person, tycker jag iallafall. Tycker ni något annat? Fyll gärna på listan!!!

Envis
Glad
Pratig med dom jag känner
Klantig
Snäll
Har svårt att säga nej
Omtänksam
En bra mamma, fru, syster, dotter och matte
Drivande





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0