Barn är för sköna!

Wilgot har haft väldigt svårt att bajsa på toaletten. Han har varit blöjfri på dagarna sedan han var runt 1,5 år men bajseriet har inte riktigt velat fungera utan han har bajsat i morgonblöjan.
Så ville han då sluta med blöja även på natten och det gick ju givetvis bra från våran sida även om jag ägnade bajset en tanke. Han bajsade inte på tre dagar och jag frågade om han ville ha en blöja men det ville han då visst inte. Då kom jag på pottan, vi kunde ju testa med den. Wilgot blev eld och lågor och efter en liten stund så låg där en präktig bajskorv. Wilgot var mäkta stolt och som grädde på moset fick han en överraskning ur belöningspåsen! Belöningspåsen är en påse med lite smått och gott som man får ta en grej ur när man skött sig extra bra eller gjort något stort som att bajsa på pottan.
Det gick några dagar och Wilgot fortsatte med pottan och det gick finfint. Så åkte vi till pappa och där blev han givetvis bajsnödig och ingen potta i sikte. Vi testade toaletten och det funkade det med så nu har vi på allvar lämnat över pottan till lillsyrran.
Nu till saken.
Som stressad, eller ja, stressad och stressad, snarare tidsoptimist, småbarnsmamma får man ibland göra två saker samtidigt. Vi mammor kan det till skillnad från pappor ;) Jag behövde gå på toaletten för nummer två och jag behövde borsta Wilgots tänder. Två vitt skilda saker som ändå görs i samma rum, oftast. Jag såg min chans att vinna lite tid och gjorde dessa saker samtidigt. När jag så var klar sa jag till Wilgot: Nu när jag var så duktig och bajsade, får jag något ur belöningspåsen då? Varpå jag fick till svar: Men mamma, det förstår du väl, att det får du fråga din mamma om. Jag fick inget :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0