6 månader!

Det är inte klokt vad tiden går snabbt!
För ett halvår sedan var det sommarens varmaste dag och idag när man tittar ut är det snålblåst, regn och isgata.
För ett halvår sedan kunde man inte sova på morgonen och ville inget hellre än att kliva upp. I dag ville man bara dra täcket över huvudet och somna om.
För ett halvår sedan var man snyggt sminkad och hade en bra hårdag. Idag var det tvärtom.
För ett halvår sedan var man finklädd. Idag var det mysbyxor och fleecetröja som gällde.
För ett halvår sedan, det var tider det...
För för ett halvår sedan så gifte vi oss!



Jag firade våran halvårsdag med att göra snälla saker mot min äkta man.
Jag snörade på mig skridskorna, eller jag kanske borde gjort det, och gav mig iväg till Allingsås och köpte snus. Är inte det snällt så säj ;) Riskera livet för att ens ska få sitt "knark".
När jag kom tillbaka till Skara tänkte jag passa på att tanka eftersom det har varit vida känt att det har försikommit bensinkrig där. Men dom dagarna är tydligen över för jag fick snällt betala 13,43 kronor per liter och det är ju inte speciellt billigt. Så när jag åkte därifrån fick jag snällt betala 31,16 kronor.
Jag fick nämligen inte mer än 2,32 liter för sen tog bensinen slut :) Har aldrig varit med om det förut. Var tvungen att ringa till Lasse och berätta det, jag tyckte det var lite småkomiskt att jag som aldrig tankar i vanliga fall lyckas att komma just när bensinen i själva tankstationen tar slut. Så nu får bilen leva på bensinångorna. Nej, så lite bensin har jag faktiskt inte, denna gången var jag före min tid ;)



När vi kom hem så städade jag och barnen. Det gick så vilt till att jag nu sitter med nackkrage på mig. Lyckades vrida till nacken så till den milda grad. Det är ju det jag säger, städning är livsfarligt!
Sen till kvällen gjorde jag och barnen mat som vi trodde skulle smaka herrn. Vi tillagade kycklinggryta med grönsaker och mögelost, det serverades tillsammans med ris, dagen till ära vanligt ris. Allt för att Lasse skulle bli nöjd. Det var jättegott tyckte jag och barnen men tydligen inte Lasse för han står i köket och gör snitzel med strips i detta nu. Nu vet han att när man steker snitzel, så måste man ha något slags fett i stekpannan ;)
Jaha, nu börjar han oja sig över att nu börjar fotbollen snart och där står stackars han och lagar mat efter att han har arbetat en hel dag. Och där kan han stå! För äter man inte den mat som bjuds så får man antingen vara utan eller också fixa egen! Så det så!


Där kan han stå!!!


Men när allt kommer omkring så älskar jag honom, med brister och fel, för han är min man, och jag vet han gör så gott han kan , fast han inte tycker han räcker till men han får tycka vad han vill. Jag älskar dig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0