Typiskt att rätt låt skulle gå vidare... ;(

Och då menar jag inte Eric Saade.
Och inte The Playtones.
Inte heller Shirleys angels.
Utan den jag tänker på är Sara Vargas.
Jag tyckte den var bra, nästan riktigt bra. Mest är det nog för att texten är så gripande om man tänker på vad den handlar om. Slagna kvinnor. Slagna av sina partners, män. Låten har nog inget i den stora finalen att göra för jag tror inte den är lika bra på engelska, den ska vara svensk.
Varför tycker jag då att det är typiskt att den gick vidare när jag ändå tycker att den är så bra?
Jo för då får man ju inte höra den förrens den är utslagen ur tävlingen och jag vill höra den nu!
Den kommer nog bli för mig som Snälla, snälla är för Wilgot :)

Till sist; är det som Rikard Olsson sa, kostar Eric Saades nummer (inte telefonnummer alltså) 250000:-?!? Isåfall är det helt sjukt! För att spränga några glasrutor?!? Det innebär ju att om han skulle vinna den svenska uttagningen och ställa upp i den stora finalen, först så måste han ju kvala där eftersom det gick ju inget vidare för Sverige i fjol, minst sagt... Alltså, han kan behöva göra sitt nummer 4 gånger och om han skulle gå till den stora finalen så vill han ju säkert bättra på sitt nummer så vi plussar på 50000 per gång, då blir den totala kostnade för Populair 1100000:-. Det är merparten av vårat hus. Helt sjukt, hoppas att det inte var sant...

Imorgon tar vi och kalasar lite och hoppas på hjälp med datorn så den tackar för lite kort, det börjar bli fullt på kameran nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0