Det vore ju trevligt...

Om man NÅGON gång kunde få ha huvudet över axlarna snarare än under armen...

I dag var det ju städdag på campingen och jag och barnen ställde kosan ditåt. Jag är ju listoman och hade givetvis en lista för dagens görningar. När vi sätter oss i bilen är vi en kvart före i schemat och det händer typ aldrig. Strax innan 8 parkerar jag bilen utanför ICA och springer in för att köpa festis, 2 minuter senare är jag ute igen för man måste tydligen ha pengar med sig i den affären. 7 minuter över 8 är vi så på väg. Dock fick vi vända i Holmestad eftersom smarthuvudet, dvs jag, hade glömt Wilgots cykelhjälm...
Vi kom fram ca 10 minuter försent och ägnade dagen åt att städa toaletter, fika, och äta ärtsoppa, Wilgot hamnade hos morfar hur det nu gick till?!?
När dagens övning var färdig och jag hade alla ungar och grejer i bilen var det dags att tanka. Maskinen säger att det är fel kod hela tiden och det förstår jag för det var nämligen ICA-kortet jag stoppade in, gick och bytte, till kontokortet men fortfarande med tankkortets kod. Tredje försöket fick jag rätt kort plus rätt kod!
När jag kom hem var det bara att vända för vi bestämde oss för att tvätta husvagnen redan idag så kan vi njuta av det (förhoppningsvis) fina vädret imorgon. Och med njuta av vädret menar jag för mig städa husvagnen invändigt och för Lasse så är njuta att byta däck men vi tror inte det kommer ta hela dagen... Men man vet aldrig ;)
Innan vi åkte så tog jag mig tid att läsa på det speciellt inköpta husvagnschampot, Lasses verk, en sån måste vi bara ha. På flaskan stod det klart och tydligt att man skulle bära säkerhetsutrustning såsom handskar och skyddsglasögon. Bra då visste jag det, också åkte vi. Tog jag med några handskar? Nej. Så nu sitter vi här med svidande, torra och spruckna händer, men husvagnen utanför, den glänser! Bara att hoppas att den inte fräter bort under natten...

Så dom som vill kan kalla mig för; Smartskalle!
Men vad tusan, det bjuder jag på, nu går jag och lägger mig så får jag ta nya tag imorgon!

Förresten, bilder på den nytvättade husvagnen kommer imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0