5 april 2011

Idag har vi inte gjort något särskilt.
Tränat lite, städat lite, cyklat och grejat i trädgården.
Martina levererade i morse Wilgots nya (fast den är gammal) cykel så nu har han två. Tanken är att han ska ha en i husvagnen så blir det en sak mindre att släpa fram och tillbaka :) Givetvis ville han provcykla nästan omedelbart. Vi pälsade på oss och gav oss iväg. Jag gående, Wilhelmina på den nyinköpta (gammal den med) bobbycaren och Wilgot på sin blåa BMX. Jag trodde att Wilhelmina skulle sparka sig fram lite fortare än vad hon gjorde men det var tydligen inte så kul som jag trodde det skulle vara... Jag insåg ganska snart att om jag inte hittade på något annat så skulle jag snart ha tå barn som tröttnat på tillvaron. Vi vände hemmåt och hämtade min cykel, satte upp Wilhelmina där bak och så gav vi oss iväg. Vi cyklade riktigt långt och det gick jättebra så nu har vi bestämt att färdsättet till öppna förskolan på torsdag är : cykel! :)

Lasse skulle till tanläkaren i dag och slutade därför middag idag. Det innebär att man måste flytta några saker inne mycket tidigare än andra dagar (läs gårdagens inlägg) ;)
Efter tandläkarbesöket var han och hyrde en kärra så vi kunde försla bort det här!




Det är inte så mycket kvar av träden och det är tackvare eller om man hellre vill, på grund av, Lasse. Jag visade på ett träd hur han skulle göra och sen gjorte han; tvärtom... Men vad tusan, det blir bra, jag är faktiskt nöjd. Kommer ju inte behöva beskära träden på åtminstone 5 år :) Bara hålla tummarna att min trädgårdsmästrande farbror inte har vägarna förbi ;)
Det blev nio fullastade kärror till tippen!

När vi kom in från trädgården belönade vi oss med en pepparkakssandwich, tack till Anna och Thea som upplyste oss om det ringa priset ;)
När det var dags för kvällsmat var vi fortfarande frusna så idag blev det köttsoppa med solrosfrallor. Inget hemmagjort här inte, det är inte likt mig men även en blind höna hittar korn, i det här fallet halvfabrikat ;)
Efterrätt intog barnen till hem till gården medans jag ska äta min till desperate housewives :)


Förresten! Lite gjorde jag ju själv, jag la ju i spagetti! ;)

Kommentarer
Postat av: ♥anna♥

Ja det var ju bra med lite glasstips då! =)

2011-04-05 @ 22:13:22
URL: http://storasyrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0