Kulturell dag...

I dag började äntligen barnmusiken igen efter ett alldeles för långt uppehåll! Wilgot har pratat hela morgonen om barnmusiken och om Karin. Men när vi väl kom dit så vågade han inte ens säga vad han heter. Han tinade upp efter en stund och till slut så var det gamla vanliga Wilgot. Han viskade till mig mitt under sångsamlingen: "mamma, nu är jag sådär blyg igen"
Vi fick gå till barnmusiken eftersom Lasse fortfarande envisas med att ha bilen. Det är inget jobbigt att gå, men det jobbigaste är att hålla Wilhelmina vaken. Men idag hade jag en lösning, KLUBBA! Hon fick den ganska omgående, Wilgot fick ju en också, det ska ju vara rättvist, och ta mig tusan hon höll sig vaken hela vägen hem. Nöjd och glad började jag lyfta ur barnen ur vagnen när jag kom på att jag hade glömt att gå till banken. Och det var nödvändigt. Det var bara att knyta på sig promenadskorna och sticka iväg, denna gången med en påse bilar som åtgärd. Hör och häpna, båda höll sig vakna hela tiden men ingen av dom ville äta någon lunch när vi kom hem. Undra varför? ;)

När barnen sov fick jag lov att städa undan lite här hemma eftersom vi, med betoning på VI, tydligen skulle ha fotbollsfest här ikväll. Dom är redan borta så det blev inte så farligt som det låter, dom brukar ju sköta sig :)

Vi har ju varit kulturella idag med ett teaterbesök. Wilgot tyckte det var jättebra! Vilka dockor Tittut gör, helt fantastiska. Jag blev helt betuttad i Pomelo, elefanten som hela teatern handlade om. Han såg ut som en tjock gris med en jättelång snabel, bara så söt...
Det roligaste på hela taetern var när Wilgots vän Emilia välte ner från bänken. Det såg så roligt ut :) När hon satt sig till rätta igen vänder hon sig till mamma Erika och säger: "förlåt" precis som om Erika var arg. Om Erika ser ut så när hon är arg behöver man inte oroa sig för hennes ilska för då skrattar hon sig igenom hela sin arg-period.
Efter  vi sett föreställningen satt vi på det nyöppnade fiket, som för övrigt var skitdyrt, och jag fråkade Wilgot vad som var bäst, teatern eller fikat. Hans svar blev: "allahop!" Det är så lätt att göra min prins nöjd! :)

Nä, nu ska jag gå och tvätta håret och sedan göra en tidig kväll och fundera på om det blir klädbytardagsbesök imorgon eller ej, det är frågan...

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0