En späckad dag!

I dag har det varit full fart från morgon till kväll. Dagen började redan 5.10 i morse med barn som tyckte att vi var färdigsovna, jippie.
Lika bra att träna när man ändå är uppe, skönt att ha det gjort liksom. Sen hade vi en långfrukost med fil och stekt ägg och rostbiff och en massa annat gott. Vi hade bestämt att vi skulle åka en sväng till Second Hand där mormor (mamma) skulle köpa sig ett par ridstövlar, ifall hon skulle börja rida igen. Det är ju bara 30 år sedan hon sist red, så man vet ju aldrig :)
Vi upptäckte också att det var öppet hus på brandstationen så vi ställde kosan däråt och där träffade vi Flammy och vi släckte eld och åkte brandbil. När vi kikade in i ambulansen tittade Wilgot, 3 år, noga också sa han till mormor:"Varför har dom ingen ratt?" och det kan man ju undra, den ungen har öga för detaljer vill jag lova!

Efter att barnen fått en snabb "lunch" på brandstationen, kokt korv, (man trodde ju att dom åtminstonde skulle ha grillad korv, dom kan ju det där med eld menar jag ;) ) så stack vi till äventyrslandet där det var gratis inträde idag. Vi roade oss i hoppborgarna och blev alldeles dyngsura eftersom det kom vatten lite här och där, fast solen lyste, konstigt. Både Wilgot och Wilhelmina tyckte att det var superkul!
Sen fick barnen lite glass och jag och mamma satt i solen och tog igen oss, vi laddade inför att vi skulle bära hem 3 kg choklad, trodde vi ja! 12 lotter senare var vi inget rikare, varken på pengar eller choklad :(
Men Wilgot fick ju en vinst med sig hem, håll i dig nu. Han vann en nyckelring ch en sjörövarring! Men ringen slarvade lillsyrran bort, som tur var lovade Wilgots faddrar att fixa en ny.

Som om inte dessa aktiviteter var nog så skyndade vi oss hem och gick på 2-årskalas. Där vankades det kakor, bullar, tårta och dricka och en massa annat gott men jag stod emot, duktiga jag! *Klappar mig på axeln*
När vi kom hem började vi omgående med lördagsmenyn som bestod av äppleochost-rulader med pressad potatis, kantarellsås, rårörda egenhändigt plockade lingon och sallad, till efterrätt blev det äpplepaj på egna äpplen men ingen till mig utan jag fick ugnsbakade äpplen istället. Kalas gott alltihop!
Under tiden maten puttrade så passade jag på att sortera ut lite leksaker som vi ska sälja på klädbytardagen nästa helg. Det är lätt att övertala Wilgot att sälja saker när jag säger att vi får mer pengar att ta med oss till Egypten då, men när jag dukade så kom Wilgot in med några stapelklossar i handen och sa med gråten i halsen:"Men mamma, om vi säljer dom här kommer ju inte jag att ha några såna mer" Gullunge:)

Hela dagen har jag varit lite extra glad, för jag kommer i mina ridstövlar igen, det trodde jag aldrig! -27 kilo gör susen vill jag lova:)

Nä, nu går ögonen i kors så nu orkar jag inte mer.
Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0