Börjar ta mig tusan bli kung!

På Zumba! Det är ju riktigt roligt, kanske beror på att jag inte är sämst längre. Det i sin tur kan ju bero på att det kommer nytt folk hela tiden, så slutsatsen blir att jag kanske inte är så bra som jag tror... Men jag svettas och har ju faktiskt riktigt roligt men det viktigaste är ändå för mig att jag har EGENTID! Och tro det eller ej, men när jag kliver in i den där gympasalen så tänker jag faktiskt varken på barn eller Lasse, honom tänker jag iof inte så mycket på annars heller ;) Det är nog enda gången som det händer. Så Zumba är nog faktiskt något för mig :) Det trodde jag ju aldrig att jag skulle tycka eftersom det ändå handlar om gruppträning och det har aldrig varit min starka sida. Tror ju att alla andra tittar på mig och ser hur dålig jag är, jag tittar ju på dom och ser hur bra dom är. Anledningen till att jag tittar är att jag måste se hur man ska göra eftersom jag står i bak och gömmer mig. Men idag så kröp jag faktiskt fram emot mitten, nästa gång kanske jag står längst fram :)
När vi var färdiga i dag sa världens bästa träningskompis Martina att hon skulle vilja spela innebandy också (AIS tränar efter oss) men då tyckte jag att hon tog det hela ett steg för långt! Jag som alltid sagt att fotboll är töntigt, 22 killar som springer runt och kramas och ibland slåss över en boll när alla har råd att köpa en egen. Vad är då inte innebandy, 10 killar som springer runt och 2 som kryper, kramas ibland och slåss över en boll, AV PLAST! Där har man råd att kanske köpa 2 bollar själv... ;) Nää, inget för mig.

Imorgon 5.49 är det exakt 3 år sedan vattnet gick och tre dygn senare, mitt i Hem till Gården, kom våran prins!
Så imorgon ska vi ha stort kalas, eller stort och stort, det är för släkten och vi är en, två, tre (räknar) elva stycken som ska träffas. Tycker det är skönt med inte så stor släkt, kommer iof tvingas ha flera kalas det är ju nackdelen med skilda föräldrar...
Tårtan har varit ett bekymmer men nu har jag äntligen kommit på vad det blir. Har haft ett par ideér, gristårta, gitarrtårta, och spindeltårta. Det blir den sistnämda och det passar ju bra eftersom Wilgot dom senaste dagarna bara sagt att han önskar sig en spindel på låtsas =låtsasspindel, om folk frågat honom. Nu är det bara benen som fattas, vill ha såna där tjocka godis remmar som fanns förut men dom kanske inte finns längre... Det var bättre förr :)

Nu ska jag ta en varma koppen äpple och kanel och en banan, sjunka ner i soffan och se på Hem till gården, världens bästa program!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0