När katten är borta dansar råttorna på bordet

Så lyder ju ett ordspråk, men här har vi myntat ett annat, nämligen: När Lasse är borta målar Lovisa på väggen. Eller någonting annat.
Vi har ju somsagt "renoverat", fräschat upp kanske är en bättre benämning. Det mesta har jag haft lov till att ändra på men vissa saker hittar jag på själv och håller sedan tummarna. Oftast blir det bra men inte alltid :)
Jag har fått lov att måla i matdelen och tapetsera där, och det är gjort med strålande resultat! Jag har fått lov att tapetsera om i sovrummet och det är också gjort med lika strålande resultat. När jag sedan iordningställt dom båda rummen nästan till 100% var jag tvungen att gå på toaletten. Väl där insåg jag att den var ganska sunkig och behövde ett lyft. Sagt och gjort. På med målarkläderna på både mig och barnen och en pensel i var hand så vi skulle hinna innan Lasse kom hem. Kolla in resultatet! Det är inte alla som har konst på toaletten, konstnären är en mycket begåvad dam vid namn Birgitta Areskough som haft ett flertal utställningar och sålt många tavlor. Hennes specialitet är blommor och små röda stugor mm. Intresserad? Ta kontakt med mig så förmedlar jag ditt intresse ;) (SMYGREKLAM!!!)


Det blev så ljust att man behöver solglasögon på sig när man stiger in ;)
Nu ska bara kaklet hottas upp lite också.

Allt detta hade jag INTE lov till men det blev godkänt, fick tillochmed ett litet: va duktiga ni har varit!
Nästa projekt, utan Lasses vetskap är bänkskivorna i köket.

Här kommer lite bilder från vår pågående förändring :)


Köket


Klar! Dock inga lister uppe än, på detta kortet alltså :)


Köksklockan också pimpad, allt för att passa in


3 av väggarna i sovrummet är beklädda av den här tapeten...


och nummer 4 av den här!


Här ligger gardintyget och väntar.


Fett jobbigt att tapetsera, anser Tage. Enda nackdelen med hans val av
sovplats var att Wilgot hade tapetserat med denna tapetbiten och att den
därmed var full med klister och följaktligen satt kvar på Tage när han väl
bestämde sig för att kliva upp ;)



Här är några grejer som inte alla har hemma när dom börjar renovera, ett tips är att kolla över era förråd innan så att dessa pinaler verkligen finns, jag skulle inte klarat mig utan dessa :)

  • BALSNÖRE
  • SILVERTEJP
  • VÅTSERVETTER
  • EN PAPPA
  • SNÄLLA BARN
och sist men inte minst
  • ÖL TILL EN STRESSAD MAKE, OBS! KALLA!!!
Lycka Till!!!



Till sist: Jag har satt mig i en knivig situation. Jag har sagt till Wilgot att när snön kommer DÅ åker vi till Egypten. Och nu har snön kommit. Enda kruxet är att det är 40 dagar kvar tills planet lyfter... Då gäller det att vara snabbtänkt: jag menar när det kommer MASSOR av snö... Han köpte det:)


Kommentarer
Postat av: ♥anna♥

Åh ska ni till Egypten! Spännande!

2010-10-21 @ 14:59:11
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: erika

bara älskar tapeten i köket.... sååååå fin!

2010-10-22 @ 22:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0