Inte bra det här... :(

Det var ju inget vidare det här. Fast Lasse är ju nöjd. Det är två saker som jag är mindre nöjd med och samma saker är Lasse nöjd med. Den ena är att idag blev det klart till 100% att Hällekis IF nästa år spelar i division 5. Det är ju roligt att dom är duktiga på det dom gör, men uppgång i division innebär mer träning och högre närvarokrav. Inte bra.
Lasse gjorde 2 mål, på straffar. Han har ju uppgraderats till ordenarie straffskytt. Det gjorde han med 1 match kvar, kanske skulle försökt med det liiite tidigare, men bättre sent än aldrig säger dom ju. Allt om detta händelserika fotbollsår finns att läsa på www.hallekis-if.se och sedan A-laget senior.
Den andra saken är att min lilla prinsessa, min ljuva lilla Wilhelmina, idag har börjat sparka fotboll. Hela tiden!!! NEEEJ, hon ska ju leka med dockor och My Little Pony, inte sparka på en dum boll :( Men pappa är nöjd...

Idag har Wilgot varit och motionerat Lussan. Jag säger det återigen, han är en naturbegåvning! Han har en balans som inte är av denna värld, inte för en treåring iallafall. Lussan var inte riktigt nöjd med varken vädret eller Iris, så idag var hon lite grinig. Hon skakade på sig flertalet gånger men Wilgot satt som gjuten i sadeln. När jag började rida på Mölltorps ridskola hade jag oftast en häst som hette Aron. Jag vet ett speciellt ridpass när vi stod uppställda på medellinjen och Aron viftar lite på öronen, jag pep: Men Aron då! Wilgot skulle inte ens märkt det... Min kille det, men pappa är inte helt nöjd :( En dag förra veckan frågade Lasse när jag skulle köpa rosa kalsonger till honom. Han fortsatte med att säga att hans hopp stod numera till Wilhelmina, hon hade ju inte fastnat i det där hästträsket, än... Och som det ser ut idag kommer hon inte hamna där heller. Nä, skämt och sido, våra barn får syssla med vad dom vill så länge det är lagligt och inte fara för deras liv. Vi kommer stå bakom dom i vått och torrt! ♥
Wilgot hoppade med Lussan idag, i trav!
Över en gren...

Kvällen har avslutats med hemmagjord pizza och en timmes bölande.
Hemska, hemska Hem till gården!
Den som säger att man kan titta på HTG en gång och sedan ha uppehåll i 20 år har FEL! Man vet inte alls vad som har hänt!
Kolla själv men ha näsduk till hands för det är SORGLIGT!!!!!!


Wilhelmina har ställt sig i position, antar att hon står på straffpunkten
precis som sin far...


Hon fintar målvakten som slänger sig åt höger, men är snart uppe på
benen igen, dom är snabba dom där målvaktande typerna...


Wilhelmina ska precis slå sitt skott med vänster när...


oturligt drabbas av akut styrkelöshet i benen och faller pladask!
Jaja, så kan det gå i början av sin fotbollskarriär, iaf när man är 1
och precis lärt sig gå :)


Mimiqry, alias Lussan
Lussan är min bästa vän, sa Wilgot idag och gav Lussan en stor puss!


Visst är hon söt denna uppenbarelse 86 cm över havet




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0