Imponerad

Är jag av alla som totalrenoverar eller renoverar större delen eller bygger nytt. Jag hyser största respekt för alla Er!
Själva ska vi ägna morgondagen åt att tapetsera två rum, men endast 5 väggar. Och till detta, för oss, gigantiska projekt tar vi hjälp av, just det, världens bästa pappa! För själva skulle vi inte klara det...
Jag har precis avslutat målningen av matdelen och blev faktiskt riktigt nöjd när en fotbollskompis till Lasse ringer. Dom pratar en stund och Lasse berättar att vi ska tapetsera i morgon. När dom lagt på säger Lasse: "Jag visste inte att Jerker var utbildad målare. Han sa att vi kan höra av oss om vi ska greja i något mer rum så hjälper han oss."
Så dags att komma nu!
Men oj vad planer man fick! Nu ska det göras om på lilla toaletten, badrummet, datarummet, tvättstugan, trappan och gillestugan, alltså resterande del av huset som vi inte gjort något åt. Och förresten, han kan ju måla utvändigt också!

Somsagt, jag hyser största respekt för alla som renoverar och jag tackar min lyckliga stjärna för att vi köpte ett hus med mindre renoveringsbehov, för annars vete tusan hur det hade gått... :)

Idag hurrar vi för grabbarna i Hällekis IF som tagit laget upp till division 5! Bra gjort och ÄNTLIGEN



ÄR SÄSONGEN SLUT!!!






Först när vi började måla insåg vi hur sunkig tapeten var, men för att
ha suttit uppe sen 1968 när huset bygdes var den förhållandevis fräch :)
Men kanske på tiden för ett ansiktslyft ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0