Hur orkar hon?!?

Wilhelmina är överaktiv! Hon gick och la sig halv nio igår, somnade som en stock och vaknade utvilad 23.09. Jag lade om henne och hon somnade efter en stund, vaknade igen 1.19 precis som alla andra nätter när hon vaknar. Det är konstigt, hon sover oftast hela nätter men dom nätterna hon vaknar står klockan alltid på 1.19. Lite scary är det allt ;)
Jag lade henne för tredje gången och nu sov hon ända till 5.05, skönt tänker du, 4 timmar ostörd sömn. Ellerhur... Wilgot vaknade 2.24 och låg vaken i 2 timmar och lyssnade på Emil. Eftersom skivan bara är 40 minuter så fick man snällt gå upp och sätta på den igen. Som om inte det var nog har jag haft så j-vla ont i käken inatt, det blir bara värre och värre. Det får nog bli ett besök hos farbror doktorn framöver.

Glad i hågen gick jag upp imorse med insikten att det kommer bli en lätt dag för man kommer ha barn som sover en bra stund på dagen. Efter frukosten gick barnen ut och jag städade inne, dom var superduktiga och var ute ända tills det var lunchdags. Jag fick massor gjort :)
Lunchen serverades och det blev godnatt för barnen. Trodde jag ja... Wilgot visade vilken duktig pojke han är och somnade snabbt, Wilhelmina låg snällt i sin säng, i 2 minuter sen satte hon igång att prata. Jag insåg snart att hon inte alls tänkte sova så det var bara att lyfta upp henne. Nu när klockan är 15.15 börjar hon gnyla och gnugga sig i ögonen så nu finns snart punkten sova med på hennes agenda. Drygt tio timmar efter att hon slog upp dom små blå imorse. Glömde jag säga att hon är ett år, så små barn brukar sova läänge... Men inte Wilda-mina ;)

Imorgon ska jag göra ett seriöst försök till lite ordning i tvättstugan, verkligen ett seriöst försök. Tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0