Fredagen 22 oktober= mysig familjedag

I går hade vi en mysig familjedag. Vi, jag och barnen, Lasse jobbade, låg och myste i sängen ända till klockan 8. Vi sov inte, vi bara låg och pratade och mös!
När vi väl gick upp så bestämde vi oss för att trotsa snön och bege oss till barnmusiken, jag, Wilgot, Wilhelmina och gitarren. Wilgot sa under promenaden dit att idag skulle minsann han sjunga. Han har haft en period när han inte velat sjunga utan bara lyssna. Men igår sjöng han. I varenda sång. Högt och tydligt. Dock inte samtidigt som alla andra. Han ligger antingen före eller efter, men han kör sitt race. Han är för skön.
När sångstunden och lite lek var avklarat var det dags för en rask promenad hemåt, dom får inte somna! Och det gjorde dom inte heller, denna gången klarade dom sig utan klubba :)
Hemma gjorde jag och Wilgot mat medans systeryster åt lite på Pippi. Vi bjöd på korvgryta med grönsaker i krämig ostsås serverat med pasta, stor succé och väldigt enkelt.
Nu skulle barnen gå och lägga sig och vila inför eftermiddagens stora event, nämligen Mamma Mu! Den som somnade först var: jag...
Lasse kom hem och jag och Wilgot stack iväg. Vi skulle in på apoteket en snabbis först men såg då att klockan var nästan 15.25. Oj, nu var goda råd dyra, snart började ju teatern och vi ville ha bra platser. Vi skyndade oss upp för trappan och väntade oss en stor folksamling som det brukar vara vid dessa tillfällen, vi möttes av en tom lokal. Ånej, vi är försenade! Fast det var tomt framför scenen också, då kollar jag på biljetten och där står klart och tydligt att Mamma Mu startar 16.00. Använd ögonen människa!
Jag berättade för Wilgot att vi var lite tidiga men att vi nu iaf skulle hamna först i kön. Ska vi vänta i många timmar först mamma? Ja, 30 minuter kan nog kännas som många timmar för en förväntansfull 3-åring...

I vilket fall, teatern blev en succé!

Fick lite flashback till min möhippa...


fick ju nämligen äran att vara ko då :)


Efter denna föreställning hade vi bestämt tillsammans med dom andra tjejerna och killarna att vi skulle skita i att gå på kondis, utan vi skulle slå till med ett restaurangbesök, och alla pappor skulle gå med! Jippie!
Det gick förvånansvärt bra att sitta 3 familjer och äta samtidigt, det var ju ändå 12 personer som skulle sköta sig på samma gång ;) Det märks att Olle, Emilia och Wilgot har ett speciellt band emellan sig, dom ska sitta istortsett i knät på varandra, men så har dom ju känt varandra i hela livet och umgåtts flitigt. Tiden verkligen sprang iväg under denna eftermiddag och det blev dags att åka hemåt och sova.
Stort tack till alla som var med under denna mysfredag, låt oss snart göra om det ♥


Så här såg en del av bordet ut under vårat restaurangbesök, resten
av bordet såg inte bättre ut...


Och så här såg golvet ut. Bra jobbat Alicia och Wilhelmina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0