Avslutade dagen med ett snabbstopp...

På Jouren.
Här lämnar man pappan ensam med barnen i drygt en timme. På den timmen hinner det ena barnet ramla framlänges medans han tar av sig och följden av det blir en rejäl fläskläpp. Det andra barnet hinner med att bajsa så det står härliga till, alltså bajsade hon ner hela pyamasen, och var är den nu? Jo i badkaret, inte uppsköljd eller någonting. 10 minuter innan jag kommer hem hinner bajsmaskinen med att ramla hon också, rakt på soffbordet så hon spräcker ögonlocket. Det kom bloood!
När jag kom hem och gick av hos Louice rätt över gatan stod Lasse på trappan med Wilhelmina på armen, hon har ramlat och slagit upp ögat! sa Lasse. Jag har gett henne godis så hon skulle sluta gråta, sa han sen. Okej, hon ser rätt nöjd ut, vilket barn skulle inte göra det om man fick godis en torsdagskväll precis innan sänggående ;)
Efter en snabb koll så beslutade vi oss för att ringa 1177. "Välkommen till sjukvårdsrådgivningen. Blablabla... Förväntad kötid är 4 minuter, du har plats nummer fyra i kön" Ticktack ticktack... 16 minuter 0ch 32 sekunder senare: "Välkommen till sjukvårdsrådgivningen, det är Dan". 4 minuter, my ass!!!
Kontentan av detta blev ett sent besök på jouren där ögonlocket limmades och med hem kom en rosa valross :)

Jag säger bara: bra jobbat Lasse, jag har 23 timmar på mig och jag lyckas inte med allt det där ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0