3 månaders kärlek!

Efter tre månader av ren kärlek (nästan) tänkte jag dela med mig av mitt tal till Lasse som jag höll på vår bröloppsdag!
Håll till godo...

Lasse!
Jag älskar dig.
Du och barnen är mitt allt.
Du är min klippa i ett upprört hav, någon att klamra sig fast vid.
Du är mina händer när jag är bakbunden, mina ben när jag är lam.
Du är min trygghet och min bästa vän.
Du är mitt livs chans, mitt mirakel.
Mitt hjärta slår, tack vare dig.
Mitt sinne tänker, tack vare dig,
och jag ska älska, tack vare dig.
Vart du än går, ska jag följa.
Jag kommer tillbringa alla mina dagar vid din sida.
Det är fantastiskt att veta att jag nu är din fru och kommer vara det även när jag vaknar i morgon bitti och i resten av vårat liv.
Idag är jag världens lyckligaste tjej, mamma och numera fru!
Jag sammanfattar så att du förstår vad det är jag vill säga och då finns bara ett sätt och det är med fotbollssnack:
Nu utgör du och jag ett lag, iochmed dagens trohetsförbund så har transferfönstret stängts, för alltid. Inga spelarövergångar till eller från laget är tillåtna...
Och om du tittar ut över vår supporterklubb så jublar dom. Dom är nog lika nöjda som jag.
Någon gång under matchen kommer vi säkert att ha delade åsikter och få ett gult kort, men huvudsaken är att vi aldrig får ett rött.
Vi måste alltid stå enade och sträva framåt mot egna och gemensamma mål samtidigt som vi måste ha en stark backlinje.
I våran match är offside tillåtet, det gör inget om du är lite längre fram än jag i någon situation, det jämnar ut sig i längden.
I vårat lag glädjer man sig åt alla mål som görs även om det inte är jag som gjort det. I vårat lag spelar man inte bara fotboll utan samvaron är lika viktig, att dela vardagen och skratta tillsammans.
Det kommer inte alltid vara enkelt men vi har iallafall ett triumfkort, det är att vi är väldigt ihopspelade efter många år ihop i samma lag, och nu har vi gått upp en division, äntligen!

Tillsist ska du få ett par tips på en smidigare tillvaro tillsammans med en tidvis bitsk fru och en sanning.

1 Fäll ner toalocket, vi har småbarn
2 Häng upp jackan när du kommer hem, släng den inte i barnvagnen
3 Säg aldrig va sur du är om jag inte är riktigt uppretad, det gör inte saken bättre.
Och nu sanningen, när du inte är hos mig saknar jag dig, även om det är skönt när du ibland sover i pannrummet för du snarkar!

En skål för Lasse, mitt livs chans, mitt mirakel.
Jag älskar dig! SKÅL!



Kommentarer
Postat av: ♥anna♥

Så fint!

2010-10-10 @ 21:28:38
URL: http://storasyrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0