3 år!

Idag har då prinsen fyllt hela tre år!
När han vaknade imorse klockan 8 (!) frågade han : är det jag som fyller år idag? Och jajemen, idag har det varit Wilgots födelsedag hela långa dagen!
Vi började firandet redan i morses med att inte hinna med någon frukost, kanske inte så orginellt men... På Öppna Förskolan brassade vi på ordentligt med macka, kanelbulle och x antal chokladbollar. Det är ju inte den ordinarie menyn där men dagen till ära så bjöd Wilgot på chokladbollar och "skolan" stod för bullarna. Av Leon fick han två skitläbbiga spindlar, som barnen givetvis inte tyckte var så läskiga men det gjorde däremot dom vuxna :)
Wilgot hade fått lov att önska mat hela dagen och hans önskan blev att det skulle serveras köttbullar i hamburgebröd, hmm, hur löser man det? Jo man delar givetvis upp önskningen. Så det blev köttbullar och potatis-morots-mos till lunch och hamburgare med bröd och stripes köpt på restaurang till middag. Efterätten som var önskad var päron och "baninillsås" och det kunde vi uppfylla som det var! 1 rätt av 3 är inte så illa;)

Wilgot har idag börjat på barngymnastik med ett års dispans. Han var jätteduktig och klarade det galant. Han gjorde mitt ömma modershjärta stolt! Han grät när vi skulle gå därifrån och utbrast: "Mamma jag fick ju aldrig gå balansgång!" Jag försökte få honom att inse att det var just det han gjorde på alla linjer på golvet men det var tydligen inte så han tänkt sig " Men mamma, jag ville ju gå på pinnarna i taket som fröken visade!". När vi satt oss i bilen sa han med eftertänksam min: "Ska fröken gå balansgång själv nu?" Svaret blev ju givetvis nej, hon ska hem och äta. Följdfrågan: "Handeburgare som vi va? Jag ääällskar fröken!" Det är bra Wilgot, man ska vara frågvis och ha lätt att tala om känslor...

Väl hemma väntade paketen, i massor!
Det började med en cykel, fortsatte med spel, bilbana, micro, böcker, borste och spö till Lussan, pärlor och pärlplatta, paraply, doktorsväska, hoppelefant och ett Pippihus med figurer! Som ni hör, massor! Måste varit en snäll kille, och om vi uppskattar honom så mycket och är så givmilda mot honom hur ska det då gå till jul? Tomten är ju minst dubbelt så snäll som vi, eller? ;)
Jag frågade honom innan sänggåendet vilket paket som var bäst och då svarade han Pippi-huset men ändå är det elefanten som ligger i hans säng...



Slagfält?!?






Wilhelmina har hjälp till att möblera Pippi-huset. Är det compact living det kallas? Eller finns det hjärterum så finns det stjärterum...



Först fick elefanten en puss av Tage, när den stod stilla...



Men när den rört på sig blev den helt plötsligt LIVSFARLIG! Det var väldigt nära att den var tvungen att dödas, grrr!


Nä, nu önskar jag alla godnatt för nu ska jag gå och sova, imorgon väntar en ny dag med spännande äventyr, eller något liknande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0