Ullared för män...

Nja. Det är nog mer en kvinnogöra. Men Lasse försökte iallafall och hem kom han med det mesta som stod på listan och lite som han vägrade visa mig. I morse innan han åkte sa jag att vi kunde ju höras under dagen. Det gjorde vi, 14 gånger! Första gången var det för han blev osäker vart han skulle svänga av och sista gången var det för att rapportera om snusläget i godisaffären. Dom andra 12 gångerna däremellan var frågor om storlek på sängen, på kläder, på skor, vad är satin, kan Wilhelmina ha svarta jeans eller är det bara killar som kan ha det, vad vill en 2-åring ha i present och en massa annat. Sånt som en mamma kan svaret på men uppenbarligen inte en pappa... Men en del grejer överraskade han faktiskt med, han lyckades köpa rätt bullformar och rätt tvättmedel, utan att ringa och fråga mig :) Men det är tur att jag ska dit om två veckor så jag kan styra upp vårat handlande, det kostade alldeles för lite så vi har ju massor med pengar över!
Ett av Lasses uppdrag idag var att köpa en prinsesskläning till Emilia som hon ska ha på söndagens tävling. Emilia är tre år men bara två äpplen hög, typ. Undra om 5-6 år stl 128 passar? Hmm, bäst att ringa hem och kolla. Min följdfråga blev ser den stor ut? Näe, den ser väl ganska liten ut. Okej, vi bestämde att han skulle ta den men även ta en annan modell som var 3-4 år men enligt Lasse mycket fulare. Väl hemma visar han mig sina inköp och den stora klänningen ser liten ut fast med väldigt långt liv. Där börjar ju en annan ana ugglor i mossen. När man öppnar förpackningen ramlar kjolen ut och klänningen blir genast tre gånger så stor, men fin var den...
Hoppas att den andra passar så Lasse inte har letat halvt ihjäl sig i onödan :)

Överraskningar skulle han ha med sig hem också, det ringde han och sa ganska tidigt, det kan du använda som morot om barnen är besvärliga sa han. Men det behövs inte så mycket morötter här längre, funkar mycket bättre med godis ;) Överraskningarna blev varsin trollstav till barnen och en vattenflaska med Manchester Unitidemblemet på till Wilgot, kattmat till Wilda, och rolic till hundarna och en stor Toblerone till familjen och till mamman:

INGET!

Jag påpekade detta för Wilgot som kollade runt på grejerna som Lasse tagit fram varpå han tar hundmaten och säger: du får säkert smaka på det här! Jag sa att det är ju hundmat, Wilgot svarade att det är ju fiin hundmat. Ja, det har han ju rätt i, då kanske det är gott... Han ändrade sig efter en stund och gav mig Tobleronen.

Nästa gång släpper jag inte iväg honom själv, då åker jag med!
Tydligen så blir man väldigt trött av att shoppa om man är kille för Lasse har sovit sedan 8, tillochmed innan barnen. När man själv har varit iväg så är man ju så uppe i varv att man aldrig vill gå och lägga sig utan man vill ju bara kolla in alla sina fynd som man gjort där nere :)

I ♥ Ullared!



Nu har jag tagit kort på mitt berg sa Lasse men jag tycker
mer det ser ut som Kinnekulle :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0