Superdag!

Idag har vi haft en sån där supermysig dag. Lasse jobbade så jag och barnen låg länge i sängen och bara mös. När vi väl bestämde oss för att kliva upp så åt vi en lång frukost för att orka med städningen som låg framför oss. Vi städade en stund och sen tog vi ett brake för att titta på film. Som vanligt grät jag och som ett brev på posten kom huvudvärken... Det blev dags att göra tårta och jag blev missnöjd. Den blev inte alls som jag föreställt mig men gästerna sa att den var god. Jag skulle spritsa stavar runt hela tårtan men moussen ville inte alls så det blev som en vanlig sketen tårta, rätt tråkig egentligen men den hade ju iallafall ett foto på alla våra födelsedagsbarn. Alla tre tyckte det var roligt att se sig själv på tårtan men när vi "ätit upp" Emilia och en bit av Olle och Wilgot så fick Wilgot se det och utbrister: men vad har ni gjort med oss?!?


Fyllningen var samma som till Wilgots gitarr-tårta även om det var ett
lager med bär till i denna. På tårtan var det chokladmousse och
hallonmousse samt ett ätbart foto



Idag har jag återigen fått agera fotostudio. Det har blivit lite av en tradition att Sven och Linda tillsammans med barnen tar julkort hemma i våran hall, och naturligtvis tar vi kort på födelsedagsbarnen också :) I dag försökte jag mig på något slags vinter-mys-tema. Fårfällar på golvet, ett vitt lakan på väggen, ljusslinga på lakanet och över det vit tyll i mängder. Där fick jag vibbar till en viss underkjol ;) Hoppas att det blev några bra kort som dom kan använda. Själv ska jag åka till Martina en dag och ta mina julkort, dom kommer bli skittuffa och alla kommer fatta att jag har stenhårda barn :)
Kvällen avslutades med pizza!

Usch, jag är inte alls inne i en skrivarfas just nu. Det blir liksom inget flyt i skrivandet. Tror att jag har för mycket omkring mig så jag inte vet riktigt om vad jag ska skriva. Hoppas att det blir bättre...

Nä nu tar jag mig ett glas hemmagjord krusbärssaft, dock inte gjord av mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0