Rekord och dagen före dagen!

Va roligt! Igår blev det rekordmånga besökare här på bloggen. Hoppas att dom flesta tyckte om den och kommer fortsätta att läsa :) Vore roligt om man fick lite kommentarer om vad folk tycker också men man kan ju inte få allt här i världen...

Idag är det dan före dagen med stort D. För imorgon är det dags för Wilgots stora tävlingsdebut, det ska bli så himla skojigt. Mamma och pappa säger att det var den roligaste tiden med hästeriet, ponnytiden. När man åkte land och rike runt på tävlingar och man blev ett ihopsvetsat gäng. Jag minns den också som den roligaste, det var inte så allvarligt, man hade skoj! Hoppas att Wilgot kommer tycka det också. Jag var iochförsig 7 när jag började tävla så jag kunde nog uppskatta det mer än vad Wilgot kan. Men är man född till Stjerna så får man faktiskt leva upp till sitt namn och börja i tid ;)
Prins ska han vara imorgon och Emilia ska vara prinsessa, Lussan är väl hovnarr eller något liknande, om hon inte gör en strålande insats och lyfter ofattbart mycket på hovarna för då får hon vara drottning!
Till prinsutstyrseln har vi en lila och guldfärgad cape, vit "kråsblus", grå trikåer, lila gördel och givetvis en krona. Till Lussan har vi sytt en egen cape i samma färger och på den står det med silverbokstäver "Prins Wilgot & Lussan" och på andra sidan "Prinsessan Emilia & Lussan". Hur jag ska fästa den blir ett senare problem men jag får väl ta med en rulle silvertejp och lite balsnöre så löser det sig med all säkerhet ;)


Lussans cape. Hoppas Louice rätt över gatan inte tittar allt för nära på
detta mästerverk...

Priset är också fixat. Vi är ju nämligen inte säkra på att våra små ryttare och Lussan fixar dena tävling felfritt och därmed kammar hem en spökrosett, så vi har fixat en prins- och prinsessmedalj för säkerhetsskull.
Så här ser den ut!


Visst är den snygg! Och den ser väldans dyrbar ut :)


Lussan, hon vilar sig i form men Wilgot han laddar upp med ett fullproppat schema.
Vi begav oss till Skara för att kolla lite på Slöjd-detaljer. Vi var där 10.40. 10 öppnar dom på lördagar. Lördagar ja, men inte en röd lördag :( Då öppnar dom 13, och då skulle ju vi vara på bion! Så det blev inget Slöjd-detaljer utan vi tog en sväng till ÖB och sen åt vi lunch på MC Donalds. Efter det stack vi iväg på bion, Lilla spöket laban. I dag hade dom inga gratis lotter så idag blev det dyrt att gå på bio... Wilhelmina var, precis som förra gången, skit trött så det var bara att knalla ut ur salongen med henne. Fast denna gången somnade hon så jag kunde kolla färdigt på filmen efter ett mindre avbrott :) Den var jättebra! Frågan är bara, vad heter lillprins-Bus lillasyster som kommer senare? Wilgot har ett pussel med Laban, Labolina, Bus och ?, ingen jag pratat med vet vad systern heter. Vet du?
Kvällen har tillbringats längre bort på gatan men vi gjorde en ganska tidig sorti därifrån, man vill ju inte vara trött imorgon. Det räcker med att Erika kommer ha svårt att komma ihåg banan ;)
Så därför, tänker jag krypa ner i min säng nu.

Håll nu tummarna ordentligt imorgon för Wilgot och Emilia! Och läs NLT på måndag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0