Proffsträning :)

Nu ligger Wilgot och hans kompis Emilia i proffsträning. För på söndag smäller det! Då ska tävlingskarriären inledas. Då ska våra nästa stjärnskott inom hästhoppningen födas :)
Båda är anmälda till den gigantiska höjden bommar på backen, trodde jag ja. När jag pratade med anmälaren Erika visade det sig att dom skulle tävla i 20 CM! Fatta högt! Iallafall för en treåring och iallafall för Lussan som bara  är 86 cm.
Idag var det dags för genrep. Vi byggde upp en serie med hinder och Lussan rev vartenda ett... Men jag och Erika har en idé om hur vi ska kunna hålla barnen på gott humör, vi tar med egna priser. På det sättet vinner dom!
Nu får Lussan vila sig iform så hon är på sitt allra bästaste shettishumör på söndag :)
Vi mammor ska fördriva tiden med att fixa prins- och prinsesskläder till dom små ryttarna och en cape till Lussan, hoppas att det blir bra så vi är på vårat allra bästa mamma-humör!




Träningsbanan, bommarna låg faktiskt på 20 cm INNAN Lussan
rev ner varenda en...

Idag har Wilgot haft sitt första biobesök, det visades Alfons Åberg. Vi har lånat en massa Alfonsböcker så vi vet vem han är, jag visste det iochförsig sedan innan... Innan bion började så delades det ut gratislotter och Wilgot och Wilhelmina vann varsin Alfonsbok, så med andra ord, det lönar sig att gå på bio. :)
Det här biobesöket gav mersmak så vi går dit på lördag igen, då visas Spöket Laban. Så imorgon bär det av till biblioteket och där lånar vi, just det, Spöket Laban!


Biopriset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0