Hektiskt!

Har en hektisk tid framför mig. Men mycket roligt också :)
I går hade vi goda vänner på fredagsmysmiddag. Det blev inte så värst sent eftersom vi alla hade trötta barn. Men det blir mycket att göra ändå när man lagar mat till 11 personer. Och sen ska man ju ta hand om allting... :( Tur att man har Lasse som ALLTID plockar in disken! Micke lovade ju mig att han skulle komma halv nio och hjälpa mig att städa men han har fortfarande inte synts till och nu är klockarn mycket mer än halv nio. Men det är väl ett släktdrag det där med att vara sen för hans bror är lika dan! Eller hur Johanna? :)



MYS!



Men jag får väl städa själv då, för Lasse lyser också med sin frånvaro, han tog Wilgot och stack till Arena-badet. Kvar blev jag och Wilhelmina så vi får väl sätta igång, det är väl så det är, vi kvinnor får sköta hushållet...
Städa behövs ju för vi har ju som sagt en hektisk tid framöver så man får passa på. I morgon ska ju alla fäder firas så vi måste fixa någon väl genomtänkt farsdagspresent  idag plus att vi i morgon också ska fira Wilgot och hans två allra bästaste kompisar här. Det är föräldragruppen som brukar träffas och ha barnkalas. Och tårtan hamnar alltid på min lott, undra varför? Kanske för att jag tycker det är kul :) Vi ser jättemycket fram emot att få hit Emilia och Olle med familjer och bara ha en helmysig eftermiddag!

Måndag, tisdag och torsdag är det öppna förskolan. Måndag kväll är det barngymnastik, torsdag kväll är det barnallsångs-café och zumba och fredag morgon åker jag och tjejerna till Ullared för lite shopping och skvaller. Kommer hem på lördag eftermiddag och får skjutsa Lasse till "firmafest" omedelbums.
Veckan därpå ser ut som den förra men nu måste jag även lägga in lite packning av sommarkläder för nu börjar våran Egyptensemester hägra. Till den måste jag även få in att få ordning på datorn, och det kan ta tid... Söndagen ska Wilgot på barnkalas och mamma kommer hit. Vi utgår härifrån när vi ska till Landvetter.
Tisdag 30 november ska vi vara på Landvetter senast 06.00, kanske det blir en hotellnatt innan för att vi ska slippa dra upp barnen mitt inatten. Innan vi åker måste jag ju även få fram adventsljusstakar och i princip vara färdig med julklappar för jag vill inte ha det framför mig när vi kommer hem 10 dagar innan dopparedan´!
Som ni hör så är det ett packat schema framöver och som om jag inte hade nog att göra måste jag få in två veckors bussresande också! Jag, Lasse och mamma har nämligen fått varsitt gratis busskort som gäller i två veckor i hela västra Götalands län.



Så nu ska vi till Göteborg och leka, Trollhättan, bada i Vänersborg, strosa i Hjo, åka tåg vartsomhelst, helt enkelt utnyttja detta som är gratis för gratis är gott! Och har man en pappa som är snålänning, oj förlåt SMÅlänning ska det ju givetvis stå ;), så har man...
Som sagt det blir tufft att hinna med allt men men.
Säger som Silvia när hon och kungen skulle ut och plocka gran, "Det var schobbigt men det gick bra!"

Jag börjar med att åka och hämta mitt marsipanlock till morgondagens tårta :)
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jo Lovisa, jag vet. Här händer det inte saker i en handvändning precis. Det finns en bok på ICA som heter "att få saker gjorda". Den kanske skulle passa som julklapp till syskonen Persson.

(jag får väl ursäkta min sambo, men med tre jobb så blir det inte mycket tid över. Håll ut, det kommer)

2010-11-14 @ 23:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0